שירו של אבא: יתרו \\ יואב דיליאון

יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא: יתרו \\ יואב דיליאון

כמדי שבוע, השדרן יואב דיליאון, שולח למכריו מספר דברי תורה מתוך דברים שאמר אביו, ר' בנימין זאב ז"ל, על פרשיות השבוע. השבוע פרשת 'בשלח' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה המתוקים

צילום: משה ביטון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כתוב בפרשת השבוע "ויחן שם ישראל נגד ההר.." אומר המדרש כאיש אחד בלב אחד ובזכות אחדות ישראל זכו למתן תורה. מוסיף אבא ואומר שהמילה "ויחן" יש בה את המילה חן ללמדך שבשעה שעמדו בני ישראל למרגלות הר סיני היה כל אחד מוצא חן בעיני חברו וזה מלמדנו אומר אבא כאשר כל אחד רואה אצל חברו רק מעלות טובות אין לך סגולה טובה כזו לקבלת תורה.

"ואתה תחזה מכל העם אנשי חיל.." אומר רש"י: תחזה ברוח הקודש ואבא כדרכו אומר: תחזה מכל העם שווה בגימטריה = 625 שזה בדיוק המספר שיוצא מהמילים "ברוח הקודש".

"וירד משה אל העם ויאמר אליהם" אומר אבא שמשה רבינו בא לפני הקב"ה ואמר לו למה אתה נותן את התורה על ידי? אמר לו הקב"ה מפני שהתורה והמצוות שבה זה אתה ומוסיף אבא שכאן הרמז כי משה רבינו בגימטריה=613
ותרי"ג=613

"ואתם ראיתם את אשר עשיתי למצרים ואשא אתכם על כנפי נשרים" אומר אבא כדרכו יש כאן רמז למצוות ציצית גם ה"כנפי" זה 4 אותיות וגם נשרים=600, ציצית גם כן 600.

"אנוכי ה' אלהיך.." על הפתיחה הזו של עשרת הדיברות שנינו במדרש "ראש דברך אמת.." את המדרש הזה מסביר אבא ואומר האות הראשונה בעשרת הדיברות היא א' "אנוכי ה' אלוקיך", האות הראשונה במשנה היא מ' "מאימתי קורין את שמע בערבית" והאות הראשונה בתלמוד הבבלי היא ת' שכתוב "תנא היכא קאי" וביחד שלוש האותיות האלו מצטרפות למילה אמת ועל כך רומז הכתוב בתהילים "ראש דברך אמת".

שבת שלום ומבורך!



0 תגובות